PEX

ANALIZY RYNKU FARMACEUTYCZNEGO
NR KAT. 2133PI04.00
Screenshot
Kamsoft
Kamsoft
Kamsoft
Kamsoft

INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA

Analizy Rynku Farmaceutycznego powstają w oparciu o s ystemem z bierający i i ntegrującym a nonimowe i reprezentatywne dane bezpośrednio z systemów komputerowych aptek i sieci aptecznych połączonych on-line przez mechanizmy Otwartego Systemu Ochrony Zdrowia (OSOZ). Skategoryzowane dane o ilości, wartości sprzedaży do Klienta, dostępności produktów, średnich cenach i wiele innych są kluczem do zrozumienia działania rynku pomagającym w podejmowaniu racjonalnych działań przez firmy farmaceutyczne, apteki, sieci apteczne i inne instytucje.

PRZEWAGA SYSTEMU

Wielowymiarowość analiz pozwala na efektywne poszukiwanie przyczyn wielu zjawisk zachodzących na rynku aptecznym. Dzięki temu, że analizy przygotowywane są na podstawie danych aptecznych (a nie hurtowych), opracowane raporty pozwalają rzetelnie ocenić dystrybucję towarów obecnych na rynku farmaceutycznym. Dzięki Analizom Rynku Farmaceutycznego można też precyzyjnie badać sprzedaż apteczną w różnych regionach Polski z uwzględnieniem powszechnych na rynku przesunięć międzymagazynowych towaru, które mogą zaburzać obraz realnej dystrybucji produktów sprzedawanych w aptece do finalnego odbiorcy. Informacje zawarte w serwisie Analiz Rynku Farmaceutycznego pochodzą bezpośrednio z systemów aptecznych, są bardzo odporne na wszelkie błędy związane z ingerencją człowieka w procesie generowania i przetwarzania danych. Informacje dostępne są w tych samych formach i zakresie z wieloletnią historią. Dostarczaniem Analiz Rynku Farmaceutycznego zajmuje się PEX Sp. z o.o. (spółka córka KAMSOFT S.A.).

KORZYŚCI WDROŻENIA

Korzystając z Analiz Rynku Farmaceutycznego Użytkownik informacji może:

  • Monitorować w sposób wielowymiarowy rynek apteczny od najogólniejszego poziomu do poziomu poszczególnego produktu nawet każdego dnia (dostępność informacji jeden dzień po)
  • Przygotowywać analizy strategiczne – dzięki danym historycznym, szczegółowej kategoryzacji można nie tylko badać trendy na rynku ale dokonywać wyboru i optymalizować wprowadzanie nowych produktów na rynek
  • Analizować pod różnym kątem (np. cen, rabatów, dostępności) działania konkurencji
  • Rozliczać zespoły odpowiedzialne za promocję i sprzedaż produktów do aptek w określonych regionach Polski
  • Badać takie zjawiska jak: substytucja apteczna, koncentracja potencjału sprzedaży aptecznej, wahania cen, rotacja, marżowość i wiele innych,
  • Przewidywać i prognozować zmiany na rynku aptecznym