KS-SOMED M

Profesjonalny system dla Lekarzy i Pielęgniarek – idealny dla Elektronicznej Dokumentacji Medycznej
NR KAT. 2133PI05.00
Screenshot
Kamsoft
Kamsoft
Kamsoft

DLACZEGO SOMED M?

Bogata funkcjonalność, która jest przystępna cenowo – to przyświecało nam przy tworzeniu tego produktu. SOMED M powstał po to, aby możliwe było korzystanie z systemu bez tzw. bariery wejścia. Zmieniony system licencjonowania pozwolił nam na zbudowanie „łącznika” pomiędzy KS-PPS a systemem KS-SOMED. Dostępność nowoczesnych rozwiązań mobilnych, umożliwiających pracę bez stałego podpięcia do sieci, to gigantyczne ułatwienie pracy dla lekarzy mobilnych.

Również wybór rozwiązania bazodanowego umożliwia budżetowe wdrożenie całego systemu. Możecie Państwo wybrać pomiędzy darmowymi bazami danych (FireBird, Oracle XE) lub komercyjnymi (Oracle 12).

DLA KOGO SOMED M?

Przede wszystkim dla tych, dla których Elektroniczna Dokumentacja Medyczna to coś, co chcą wdrożyć szybko, dobrze i tanio. To rozwiązanie dla Lekarzy, konsultowane przez Lekarzy. Predefiniowane wzorce wydruków, zdefiniowane szablony i wszystkie pozostałe funkcje wzbogacają system już na starcie.

System dedykowany jest lekarzom, pielęgniarkom, małym praktykom lekarskim i przychodniom. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie KS-PPS to za mało a duża instalacja SOMED jest zbyt droga. Stomatolodzy otrzymują narzędzie spełniające wymogi Elektronicznej Dokumentacji Medycznej w bardzo przystępnej cenie z najbardziej rozbudowaną funkcjonalnością na rynku.

USTANDARYZOWANE WDROŻENIE ORAZ WSPARCIE POWDROŻENIOWE

W momencie kiedy my kończymy, Państwo dopiero zaczynacie – mamy tego pełną świadomość, dlatego właśnie wraz z zakończeniem procesu dostawy i wdrożenia produktu, oferujemy wsparcie serwisowe. Do wyboru jest kilka pakietów serwisowych :

Pakiet Podstawowy SEP

W ramach tego pakietu zyskujecie Państwo wsparcie u opiekuna licencji w ramach podstawowych porad telefonicznych w godzinach 8-16 w ciągu dni roboczych. Również w tym pakiecie otrzymujecie Państwo subskrypcję oprogramowania przez okres roku od daty uruchomienia licencji. Ten pakiet jest w cenie zakupu systemu.

Pakiet Rozszerzony SED

W ramach tego pakietu oferujemy Państwu możliwość zawarcia stałej umowy serwisowej obejmującej pełną diagnostykę oraz wsparcie realizowane przez naszych certyfikowanych partnerów. Model bazowy zawiera w sobie 5 godzin wsparcia zdalnego bądź telefonicznego w okresie miesiąca kalendarzowego i jest zawierany min. na okres 6 miesięcy. Koszt takiego wsparcia wynosi 400 zł netto/miesięcznie. Możliwe są różne wariant - godzinowe lub zakresowe – szczegóły ustalą Państwo ze swoim opiekunem biznesowym.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, przygotowaliśmy tzw. Pakiety wdrożeniowe. Zbudowaliśmy je po to abyście Państwo mogli skorzystać z budżetowego wdrożenia przy zachowaniu najwyższej jakości usługi. Dlatego proponujemy Państwu wybór jednej z następujących opcji :

Opcja bazowa

Instalacja, konfiguracja oraz wstępne szkolenie - preferowany model dla rozwiązania do 5 stanowisk komputerowych. Opcja takiego wdrożenia zakłada : 3 dni pracy na miejscu u Klienta (po 7 godzin roboczych) + koszty dojazdu oraz ewentualnego noclegu liczone jako stawka (1 zł netto) x ilość kilometrów. Sugerowana cena za taki model wdrożenia wynosi 2500 zł netto + koszty dojazdu oraz ewentualnego noclegu.

KONFIGURACJA I INSTALACJA ŚRODOWISKA

Lp

ZAKRES PRAC

1

Instalacja środowiska serwerowego, wczytanie licencji, konfiguracja wstępna

2

Instalacja i podłączenie stacji klienckich, testy sprawności systemu

3

Rozruch i prezentacja predefiniowanych wzorców wydruków

4

Przekazanie instrukcji stanowiskowych

ZAKRES SZKOLENIA – LEKARZE/PIELĘGNIARKI

Lp

TEMATYKA SZKOLENIA

1

Ustalanie grafików pracy lekarzy

2

Definiowanie zakresów numerów recept

3

Dodawanie/Edycja kartoteki pacjenta

4

Rezerwacje wizyt – obsługa terminarza

5

Obsługa wizyty pacjenta : wystawianie recept, wystawienie skierowania, wykonanie świadczenia, wydruk historii choroby. Tworzenie Elektronicznej Dokumentacji medycznej.

6

Obsługa wzorców wywiadów i formularzy

ZAKRES SZKOLENIA – REJESTRATORKI/STATYSTYKA

Lp

TEMATYKA SZKOLENIA

1

Ustalanie grafików pracy lekarzy

2

Dodawanie/Edycja kartoteki pacjenta

3

Rezerwacje wizyt – obsługa terminarza

4

Wykonywanie usług medycznych – rejestracja w systemie

5

Dodawania/Edycja deklaracji pacjentów – rozliczenia z NFZ

6

Tworzenie listy aktywnej populacji dla NFZ

7

Tworzenie statystyki medycznej z zakresu POZ dla NFZ

8

Tworzenie faktury dla NFZ

Opcja rozszerzona

W tym modelu przeprowadzimy wraz z Państwem analizę potrzeb, dopasujemy wzorce wydruku dostosowane do Państwa potrzeb a także postaramy się aby każde życzenie zostało odwzorowane w systemie. Wycena jest indywidualna w zależności od poszczególnych składników i swoim zakresem jest zdecydowanie większa niż w opcji bazowej. W przypadku chęci skorzystania z takiej opcji zapraszamy do kontaktu : medycyna@kamsoft.pl



ZBUDUJ SWÓJ SYSTEM

System SOMED M, umożliwia dopasowanie pod konkretne wymagania, to Państwo decydujecie z jakich modułów zamierzacie skorzystać. Ich modułowa budowa pozwala na budowanie systemu tak jak z klocków. W celu zapoznania się ze szczegółowym wykazem poszczególnych funkcji zapoznaj się z cennikiem.

Screenshot

Pełna obsługa wizyty wraz z EDM w oparciu o czytelny i prosty interfejs. Funkcja „Przypomnienie” – umożliwia wyświetlanie uwag przy następnych wizytach danego pacjenta. Mechanizm powiadamiania o programach profilaktycznych dla pacjenta. Umożliwienie powiązania nowych danych (zlecenia, recepty, wyniki badań z laboratorium itp.) z wizytą pacjenta. Wsparcie dla mechanizmów kopiowania wizyt i ich treści dla danego pacjenta.

System KS-SOMED M pozwala na gromadzenia pełnej dokumentacji medycznej stanu zdrowia pacjentów, umożliwia tworzenie i przechowywanie całej dokumentacji medycznej związanej z procesem leczenia pacjentów. Podczas wizyty jest możliwość szczegółowego opisania wizyty pacjenta, przeglądanie i modyfikację danych wprowadzonych w innych modułach, rejestrowanie i interpretację wyników badań laboratoryjnych, wypełnianie i przeglądanie formularzy wywiadów, wystawianie i drukowanie recept zgodnych z obowiązującymi przepisami, drukowanie dawkowania leków, wystawianie i drukowanie zwolnień lekarskich, wprowadzanie i przeglądanie zdjęć dołączonych do wizyty pacjenta.

Efektywne planowanie i organizacja pracy placówki medycznej a także wyszukiwanie wolnych terminów dla danego pracownika lub gabinetu. Dostęp do e-rejestracji jeszcze nigdy nie był tak prosty i wygodny, wykorzystanie mechanizmów platformy OSOZ (RON – Rejestracja OnLine) pozwala w sposób bezpieczny udostępnić swój kalendarz.

Prowadzenie rejestru wszystkich pacjentów a także rejestrowanie wykonywanych na rzecz pacjenta usług. Ręczne i automatyczne uzupełnianie i wydruk Ksiąg, według profili określonych przez użytkownika. To wszystko pozwala na pełne ewidencjonowanie świadczeń udzielanych pacjentom.


Sprawne rozliczenie wykonywanych świadczeń na podstawie umów zawartych z NFZ i innymi płatnikami. Tworzenie i realizacja umów komercyjnych np. z firmą, grupą rabatową, pacjentem itd.

Możliwość rejestrowania, fiskalizowania oraz dokumentowania operacji finansowych – te mechanizmy to tylko część wsparcia jakie oferuje SOMED M.


Zaawansowane mechanizmy powiadomień np. o kończącej się puli recept dla danego pracownika. Informacja o braku godzin pracy lekarza w danym terminie czy też powiadomienie pracownika rejestracji o innej wizycie pacjenta w określonym terminie. System wspiera a nie tylko zmusza do wprowadzania danych.

WYKAZ DOSTĘPNYCH FUNKCJONALNOŚCI

Dla Państwa dokonaliśmy zmapowania najczęstszych czynności wykonywanych w systemie i nazwaliśmy je w sposób możliwie najmniej techniczny. Zakładamy, ze pozwoli to Państwu na poglądowe zweryfikowanie zakresu funkcjonalnego oferowanego przez nas systemu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt : medycyna@kamsoft.pl

FUNKCJE Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Dostępność
EDM NFZ - XML/PDF TAK
EDM P1 HL7 CDA TAK
Podpis elektroniczny - zwykły TAK
Podpis elektroniczny - kwalifikowany TAK
eUsługi
eRecepta 1 NIE
Recepta powtarzalna - bez wizyty pacjenta TAK
eZLA TAK
eSkierowanie 2 NIE
eRejestracja TAK
Telekonsultacje TAK
Współpraca z OSOZ TAK
Portal pacjenta - OSOZ TAK
Portal pacjenta - personalizowany TAK
Bazy wiedzy
Słownik ICD TAK
Baza leków - podstawowa 3 TAK
Baza leków - rozszerzona 4 TAK
Interakcje leków z lekami - podstawowe TAK
Dostępność leków w aptekach TAK
Ceny leków TAK
Obsługiwane sposoby rozliczeń
Obsługa komercji TAK
Rozliczenia z NFZ TAK
Aplikacje mobilne
Aplikacja mobilna dla pacjentów TAK
Personalizowana APP mobilna dla pacjentów TAK
Aplikacja mobilna dla lekarzy (w tym offline) TAK
Aplikacja mobilna dla pielęgniarek (w tym offline) TAK
Integracja z rynkiem
Wymiana danych z laboratorium TAK
Wymiana informacji z aptekami TAK
Wymiana EDM w ramach P1 TAK
Wymiana EDM bez P1 TAK
Bezpieczeństwo informacji i danych
Kopia danych TAK
Kopia EDM TAK
Kopia danych w chmurze NIE
Dodatkowa kopia EDM w chmurze TAK
Ochrona danych zgodnie z RODO TAK
??? Funkcjonalność systemu Dostępność
Ogólne Wewnętrzny obieg zleceń i konsultacji 5 TAK
Wyszukiwanie pacjentów z ICD 10 TAK
Wyszukiwanie pacjentów w określonym wieku - szczepienia, deklaracje TAK
Komunikacja zwrotna pacjentem TAK
Integracja ze sprzętami diagnostycznymi w przychodni TAK
Integracja z systemem aptecznym TAK
Powiadomienia dla lekarzy i pacjentów TAK
Abonamenty komercyjne - automatyczne rabaty pacjenta TAK
Moduł szczepień TAK
Rozliczanie usług komercyjnych - wystawianie paragonów, faktur TAK
Integracja z drukarkami fiskalnymi TAK
Sprzedaż - wystawianie paragonów i faktur bez wizyty - podpięcie pod kartę pacjenta TAK
Zarządzanie stanem i kosztem zasobów, leków, materiałów TAK
Wewnętrzny komunikator dla użytkowników TAK
Audyty - śledzenie działania użytkowników TAK
Możliwość określenia własnych walidatorów TAK
Wyszukiwarka po całym systemie NIE
Grupy dyspanseryjne TAK
Kompleksowe instrukcje systemu dla różnych użytkowników TAK
Antropometria TAK
Czynniki ryzyka TAK
Zbiorcze przeniesienie deklaracji do innego lekarza TAK
Rozliczenia z TU / kontrahentami zewnętrznymi TAK
Wydruk pełnej historii choroby pacjenta TAK
Płatność online za wizytę TAK
Dostęp do dokumentacji online dla pacjenta TAK
Rejestracja Wyszukanie pierwszego wolnego terminu dla lekarza/poradni TAK
Wyszukanie pierwszego wolnego terminu w ramach kategorii/wyróżnienia TAK
Multifiltry w kalendarzu (podgląd harmonogramów kilku lekarzy, poradni, lokalizacji) TAK
Prowadzenie terminarza wizyt TAK
Możliwość uzupełnienia od razu wszystkich danych przy rejestracji nowego pacjenta TAK
Zbiorcze odwołanie pacjentów umówionych danego dnia TAK
Zbiorcze przeniesienie pacjentów umówionych danego dnia do innego lekarza TAK
Oznaczenie pacjentów, którzy przyszli, ale wizyta nie została otwarta przez lekarza TAK
Ikony/kategorie pacjentów - możliwość oznaczania pacjenta TAK
Wyróżnienia harmonogramów - podpowiedź dla rejestracji o tym jak umawiać w danym bloku czasu TAK
Szybka zmiana terminu umówienia TAK
Kopiowanie umówienia i wizyty na inny dzień TAK
Wyszukiwanie umówień po ikonie/kategorii/grupie/wyróżnieniu TAK
Możliwość dodania opiekuna (który nie jest w bazie pacjentów) z poziomu karty dziecka TAK
Weryfikacja danych pacjenta przy sprawdzaniu E-wuś (imię i nazwisko) TAK
Wyszukiwanie adresu po kodzie pocztowym TAK
Jednodniowe notatki na dany dzień przy harmonogramie lekarza TAK
Możliwość wprowadzenia blokady terminów - przerwy w harmonogramie TAK
Pakiety usług TAK
Wybieranie z kalendarza więcej niż 1 usług komercyjnych i ich rozliczenie TAK
Wystawienie recepty bez wizyty pacjenta - z poziomu rejestracji / wizyta recepturowa TAK
Wprowadzanie adresu - domyślnie adres zamieszkania w Polsce TAK
Ostrzeżenia o błędach dla rejestracji TAK
Notatki dla pacjenta TAK
E-wuś sprawdzany bez obsługi przez użytkownika TAK
Określenie rodzaju pokrewieństwa opiekuna TAK
Zmiana długości trwania wizyty w kalendarzu TAK
Notatki związane z wizytą TAK
Wizyta Lista leków stałych przyjmowanych przez pacjenta z możliwością ponowienia TAK
Uczulenia, alergie, uzależnienia pacjentów TAK
Obliczanie automatyczne centyli oraz BMI w bilansie zdrowia TAK
Możliwość automatycznego przenoszenia ICD 10 z wizyty na skierowania TAK
Automatyczny podział recept gdy lek musi być na oddzielnej recepcie (leki narkotyczne) TAK
Automatyczny podział recept - więcej niż 5 leków TAK
Encyklopedia leków (zamienniki, interakcje, ceny) TAK
Powielanie wybranych leków z różnych recept TAK
Możliwość edytowania szablonów TAK
Zlecanie i odbiór badań lab TAK
Prowadzenie diagramu zębowego TAK
Wystawianie kart DILO TAK
Dodanie produktu jednostkowego automatycznie na podstawie ikonki lub wyboru w kalendarzu TAK
Domyślne parametry wizyty (np. produkt jednostkowy) TAK
Wystawianie zgłoszeń do SANEPID TAK
Automatyczny wydruk karty zaleceń wraz z receptami - dawkowanie leków | podpowiedź że warto wystawić zalecenia TAK
Możliwość usunięcia pozycji z szablonu przed zapisaniem TAK
Notatki nt. ciąży i ostrzeżenie dla lekarza TAK
Informacje o hospitalizacji NIE
Informacje o pobycie w sanatorium TAK
Obliczanie danych do karty ciąży TAK
Tworzenie szablonów badań lab. TAK
Tworzenie ankiet, formularzy TAK
Tworzenie fraz TAK
Podgląd historii całej wizyty oraz poszczególnych jej elementów TAK
Stomatologia - Powiązanie ICD 9 z produktem jednostkowym TAK
Możliwość edycji zakończonej wizyty TAK
Rozliczenia NFZ Informacja o błędach przed wysyłaniem raportów rozliczeniowych do NFZ TAK
Automatyczne zamykanie deklaracji POZ TAK
Prowadzenie kolejek oczekujących TAK
Sprawdzanie pacjentów w eWUŚ TAK
Gruper usług NFZ TAK
Zarządzanie deklaracjami POZ TAK
Raport/informacja o pacjentach, którzy nie donieśli skierowania w terminie 14 dni z opcją skreślania z kolejki TAK
Integracja z AP-KOLCE TAK
Raporty Podsumowanie pacjentów przyjętych spoza listy aktywnej POZ TAK
Raporty statystyczne MZ (MZ11 dział2, MZ15, MZ56, MZ55) TAK
Generowanie dowolnych zestawień TAK
Filtrowanie po wszystkim TAK
Raport wystawionych skierowań przez lekarza TAK
FUNKCJE Wsparcie
Bieżąca obsługa IT TAK
Pomoc merytoryczna TAK
Pomoc prawna przy kontroli GIODO NIE
Pomoc w rozliczeniach z NFZ TAK
Pomoc techniczna TAK
Pomoc 8-16 - w cenie TAK
Pomoc 6-20 - płatna dodatkowo TAK
Pomoc Pn 6 do So 18 - płatna dodatkowo TAK
Pomoc 24/7/365 - płatna dodatkowo TAK
Możliwość zgłaszania pomysłów TAK
Gwarancja
SLA - dostępność TAK
SLA - czas naprawy błędu krytycznego TAK
SLA - czas naprawy błędu niekrytycznego TAK







legenda :

1. Elementy projektów centralnych P1

2. Elementy projektów centralnych P1

3. BLOZ 0

4. Odpłatności BLOZ

5. Zlecenia wystawione na wizycie i widoczne u innych

ZASADY SPRZEDAŻY

Podstawową różnicą pomiędzy klasycznym systemem SOMED jest sposób jego sprzedaży. Obniżona wartość zakupowa powoduje zniesienie bariery wejścia w system. Koszt rocznych subskrypcji jest równy jej cenie zakupu.

SOMED M jest też ukłonem w stronę nowych partnerów handlowych, którzy mogą zapisać się do sieci sprzedażowej i korzystać z upustów handlowych w miarę wielkości obsługiwanego rocznie rynku. W celu dołączenia do sieci partnerskiej skontaktuj się z nami mailowo : PartnerSOMED@kamsoft.pl

WYMAGANIA SYSTEMU

SERWERY

Lp

POZYCJA

TYP INSTALACJI

SPECYFIKACJA

UWAGI

1.

Centralny Serwer Bazy Danych

Do 10 stanowisk:

Procesor: 3GHz – 4 GHz

Pamięć: 1,5 – 2 GB RAM*

HDD : Dysk HD - Mirror (RAID 1) 30 GB wolnego miejsca po zainstalowaniu systemu operacyjnego i serwera bazodanowego

Karta sieciowa : >= 2x100 Mb/s

Pozostałe: Nagrywarka DVD, streamer lub inny system archiwizacji zapewniający zabezpieczenie danych na zewnętrznym nośniku.

W przypadku konieczności zapewnienia ciągłości pracy w razie awarii serwera zalecana jest instalacja serwera zapasowego.

* w przypadku dodatkowego oprogramowania lub usług systemowych wymagana jest większa ilość pamięci

10 – 20 stanowisk:

Procesor: 2 x 2,0 – 2,5 GHz Pentium (klasy XEON)

Pamięć: min. 3 GB RAM *

HDD : Dysk HD - Mirror (zalecany RAID 10) 70 GB wolnego miejsca po zainstalowaniu systemu operacyjnego i serwera bazodanowego

Karta sieciowa : >=2x100 Mb/s

Pozostałe: Nagrywarka DVD, streamer lub inny system archiwizacji zapewniający zabezpieczenie danych na zewnętrznym nośniku.

W przypadku konieczności zapewnienia ciągłości pracy w razie awarii serwera zalecana jest instalacja serwera zapasowego.

* w przypadku dodatkowego oprogramowania lub usług systemowych wymagana jest większa ilość pamięci

Powyżej 20 stanowisk :

Procesor: 2 x 2.5-3.0 Pentium (klasy XEON)

Pamięć: min. 4 GB RAM*

HDD : Dysk HD – Mirror (RAID 10) 70GB wolnego miejsca po zainstalowaniu systemu operacyjnego i serwera bazodanowego min. 4 dyski, w przypadku SCSI dyski 15K RPM*

Karta sieciowa: >= 2x100 Mb/s


Pozostałe: Nagrywarka DVD, streamer lub inny system archiwizacji zapewniający zabezpieczenie danych na zewnętrznym nośniku.

W przypadku konieczności zapewnienia ciągłości pracy w razie awarii serwera zalecana jest instalacja serwera zapasowego.

*dyski SATA nie są zalecane w rozwiązaniach serwerowych

2.


Serwer Zapasowy

Serwer StandBy dla Bazy Danych Oracle

Konfiguracja identyczna jak w przypadku Centralnego Serwera Bazy Danych

3.

Serwer

Terminali

System Operacyjny: Windows Server

Procesor: 50Mhz x ilość sesji zdalnych + wymagania systemu operacyjnego

Pamięć: 512 Mb + 50 x ilość sesji zdalnych

Zalecana instalacja Serwera Terminali na serwerze innym niż Centralny Serwer Bazy Danych.

Uwagi:

Parametry serwera muszą być odpowiednio dostosowane jeśli serwer wykorzystywany jest również do innych zadań np.:

  • Kontroler domeny
  • Serwer aplikacji
  • Serwer wydruków
  • Obsługa innych baz danych
  • Współpraca z innymi aplikacjami firmy KAMSOFT w ramach systemów zintegrowanych
  • Inne

Zalecane systemy operacyjne to dystrybucje serwerowe Microsoft Windows.

W przypadku instalacji systemów linuxowych wraz z serwerem bazodanowym Oracle, wymagane są wyłącznie dystrybucje certyfikowane przez Oracle np. REDHAT, SUSE.

Instalacja innych wersji Linuxa powoduje utratę suportu dla Oracle’a.


Zalecenia dla serwerowni:

Wszystkie pomieszczenia, w których przechowywane będą serwery powinny być oddzielone od pomieszczeń użytkowych.

Zaleca się dostosowanie pomieszczeń do obowiązujących standardów.

Serwerownia powinna spełniać poniższe wymogi:

  • Pomieszczenie zamknięte, niedostępne dla osób postronnych, odpowiednio zabezpieczone przed niepowołanym dostępem. Idealnym rozwiązaniem jest pomieszczenie bez okien, jeżeli jest to nieosiągalne zaleca się zamontowanie krat w oknach.
  • Dostęp autoryzowany (karta chipowa/magnetyczna, zamek kodowany, czytnik linii papilarnych itp.)
  • Zapewniona odpowiednia klimatyzacja pomieszczenia (temperatura na poziomie 20 stopni, niska wilgotność, wentylacja). Jeśli w pomieszczeniu znajdują się okna, to powinny zostać zabezpieczone przed promieniami słonecznymi (żaluzje, rolety itp.)
  • Odpowiednia instalacja elektryczna, która wytrzyma obciążenie wszystkich urządzeń z dużym zapasem. Najlepiej podzielona na kilka niezależnych faz.
  • Zasilacze awaryjne UPS oraz filtry antyprzepięciowe odpowiednie do obciążenia serwerów i urządzeń aktywnych. W pomieszczeniach bez okien wskazane oświetlenie awaryjne przy braku zasilania.
  • Linia telefoniczna (cyfrowa lub analogowa) do podłączenia telefonu/modemu.
  • Instalacja przeciwpożarowa, czujniki dymu, gaśnice itp.
  • Serwery umieszczone w szafach, najlepiej w obudowach typu RACK.
  • Przełączniki KVM (klawiatura, mysz, video) dla kilku urządzeń (np. 8-portowy)



STACJE ROBOCZE

Lp

POZYCJA

SPECYFIKACJA

UWAGI

1.

Stacja robocza

Procesor: >= 1 GHz

Pamięć: 1 GB RAM

System operacyjny: Windows 10

HDD : min. 50 GB wolnego miejsca po zainstalowaniu systemu operacyjnego.

Karta graficzna : rozdzielczość min. 1024x768, 32 bitów

Pozostałe : Klawiatura, mysz, monitor, karta sieciowa 10/100

Konfiguracja nie dotyczy stanowisk, na których skanowane i przetwarzane są dane multimedialne

Ilość pamięci operacyjnej musi być odpowiednio większa w przypadku korzystania z innych aplikacji np. Office itp.


URZĄDZENIA PERYFERYJNE

Lp

POZYCJA

SPECYFIKACJA

UWAGI

1.

Drukarka

Obsługująca format A5 – podajnik

W przypadku drukowania recept KS-SOMED drukarka powinna umożliwiać druk na formacie 12x15 cm z podajnika – zalecane min 2 podajniki.

2.

Czytnik kodów kreskowych

Czytnik powinien być laserowy, nie diodowy.

W przypadku chęci korzystania z czytników


SIEĆ KOMPUTEROWA

Lp

POZYCJA

SPECYFIKACJA

UWAGI

1.

Sieć komputerowa

Szybkość: min.100 Mb/s

Przy każdym stanowisku komputerowym powinno znajdować się gniazdo sieci komputerowej podłączone do sieci lokalnej.

Struktura sieci oraz pracujące w niej urządzenia powinny zapewnić jej łatwą sprzętową i programową rekonfigurację i umożliwiać rozbudowę. Okablowanie powinno umożliwiać łączność niezależnie od rodzaju systemów sieciowych, stosowanych protokołów komunikacyjnych i stosowanego sprzętu.

Instalacja opierać się winna na następujących normach i wymaganiach:

A – amerykańskich:

  • EIA/TIA 569 „Kanały telekomunikacyjne w biurowcach”
  • EIA/TIA 606 „Administracja infrastruktury telekomunikacyjnej w biurowcach”
  • EIA/TIA 607 „Uziemienie w budynkach biurowych”
  • EIA/TIA 586A/B „Okablowanie telekomunikacyjne biurowców”

B – europejskich:

  • ISO/IEC DIS 11801 „Technologia informatyczna – okablowanie strukturalne w budynkach użyteczności publicznej”
  • Normy kompatybilności elektromagnetycznej EMC EN55022/ClassB i EN 55024
  • Projektowaną normą PN3193

C – wymaganiach wewnętrznych producentów komponentów sieciowych dotyczących odbioru i certyfikacji okablowania strukturalnego

2.

Łącze terminalowe -

Serwer

Wymagany stały adres IP dla Serwera Terminali

Szybkość:

- Wysyłanie - 8KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

- Odbieranie – 3KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

Zalecane łącze zapasowe.

Wymagania tylko do połączeń, dla korzystania z sieci Internet wymagane dodatkowe pasmo

3.

Łącze terminalowe -

Klient

Szybkość:

- Wysyłanie – 3KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

- Odbieranie – 8KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

Zalecane łącze zapasowe.

Wymagania tylko do połączeń, dla korzystania z sieci Internet wymagane dodatkowe pasmo

4.

Łącze terminalowe zapasowe - Serwer

Wymagany stały adres IP dla Serwera Terminali

Szybkość:

- Wysyłanie - 8KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

- Odbieranie – 3KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

Zalecany inny dostawca niż dostawca łącza podstawowego.

5.

Łącze terminalowe zapasowe -

Klient

Szybkość:

- Wysyłanie – 3KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

- Odbieranie – 8KB x ilość maksymalnie otwartych połączeń

Zalecany inny dostawca niż dostawca łącza podstawowego.

* szybkość łącza klienta zależy od ilości stacji

6.

VPN bez Terminala

Wymagany stały adres IP dla serwera dostępowego VPN

Zalecane: 512Kbit x ilość zdalnych połączeń zdalnych

Łącza powinny być SYNCHRONICZNE, czyli prędkość w obydwie strony taka sama (prędkość wysyłania i odbierania)

Uwagi:

Specyfikacja stacji roboczych ma zapewnić komfortową i stabilną pracę. Aplikacja działa na stacjach o „słabszych” parametrach lecz nie gwarantujemy wydajnej pracy.

W przypadku instalacji innego oprogramowania na stacjach roboczych należy parametry stacji odpowiednio zmodyfikować (procesor, pamięć RAM, dyski twarde, dodatkowe kontrolery lub porty)